جت پرینترهای دستی چیست؟

دستگاه جت پرینتر

سوالی که شاید برای بسیاری از مشتریان و خریداران جت پرینتر مطرح گردد. در این مقاله سعی می شود به این سؤال پاسخ درست و کامل داده شود تا خریداران جت پرینتر بتوانند با توجه به نیاز خود درست انتخاب کنند.

معنی لغوی جت پرینترهای دستی

جت پرینتر در لغت به معنی چاپ سریع می باشد. در اصلاح تخصصی به جت پرینتر نوعی پرینتر می باشد که توانایی پرتاب قطرات جوهر را دارد و اصطلاحا به آن چاپگر جوهر افشان نیز گفه می شود. لازم به ذکر است به جت پرینترهای دستی اصطلاحا تاریخ زن دستی نیز گفته میشود که این نام به دلیل این می باشد که از جت پرینتر های دستی جهت درج تاریخ تولید و تاریخ انقضا استفاده می گردد.

انواع جت پرینتر دستی

۱- جت پرینترهای دستی ریزنگار

جت پرینتر دستی ریزنگار به جت پرینترهایی گفته می شود که ارتفاع چاپ آن ها حدود ۱٫۵ سانتی‌متر است و در اکثر موارد از این مدل دستگاه پرینتر دستی استفاده میشود. چاپگرهای دستی ریزنگار قابلیت چاپ تا ۵خط زیر هم را دارند. چاپگرهای دستی ریزنگار شرکت داناکدنگار در مدل های DCN805 DCN802 DCN806DCN150 قابل ارائه می باشد.

۲- جت پرینترهای دستی درشت نگار

جت پرینترهای درشتنگار به پرینترهای گفته میشود که توانایی چاپ تا ارتفاع ۵ سانتی‌متر را دارند و در صنایعی مورد استفاده قرار می گیرند که نیاز به چاپ های بزرگ بر روی محصولات می باشد. مانند گونی، جعبه یا کارتن ، پاکت های بزرگ ، لوله و غیره. چاپگرهای دستی درشتنگار شرکت داناکدنگار در دو مدل DCN250 و DCN500 قابل ارائه می باشد.

کاربرد جت پرینترهای دستی

از جت پرینترهای دستی جهت درج اطلاعات متغیر مانند تاریخ تولید ، تاریخ انقضا ، قیمت مصرف کننده، سری ساخت، شماره سریال، لوگو، بارکد، BATCH NUMBER، بچ نامبر و غیره روی محصولات مختلف مانند پاکت، بطری، قوطی، قطعات و غیره با جنس های مختلف مانند فلز، شیشه، پلاستیک و… استفاده میگردد.

صنایع مورد استفاده از جت پرینترهای دستی

به‌طور کلی در تمامی صنایع از تاریخ زن های پرتابل استفاده میگردد.صنایع شیمیایی ، صنایع غذایی ، صنایع دارویی ، صنایع آرایشی و بهداشتی ، صنایع لبنی ، صنایع خودرو سازی وغیره. .تمامی صنایع جهت درج اطلاعات متغیر خود روی محصولات یا قعات خود نیاز به استفاده از این دستگاه را دارند.

کاربری تاریخ زن های دستی

کاربری یا همان اپراتوری دستگاه های تاریخ زن دستی بسیار ساده و آسان است و نیازی به مهارت خاص و یا تنظیمات خاصی ندارد. یک کاربر یا اپراتور ساده بسیار راحت می تواند با این دستگاه کار کند .کاربری ساده و راحت این مدل از پرینترهای موجب گردیده تا بسیاری از تولید کنندگان از آن استفاده نموده و آن را در مجموعه خود مورد استفاده قرار دهند.

دلایل استفاده از جت پرینترهای دستی

دلایل مختلفی باعث می شود تا تولید کنندگان از جت پرینترهای پرتابل قابل حمل جهت درج اطلاعات روی محصول خود استفاده کنند.

۱- قیمت ارزان و مناسب

قیمت ارزان و مناسب این مدل جت پرینتر نسبت به جت پرینترهای صنعتی اتوماتیک موجب شده تا تولید کنندگان استقبال بالایی را از این دستگاه ها انجام دهند.

۲-کارایی راحت

کارایی راحت و کاربر پسند این نوع پرینترهای نیز یکی دیگر از دلایل استفاده از این مدل دستگاه ها می باشد.

۳- سبک و قابل حمل

سبک بودن و همچنین قابلیت حمل تاریخ زن های دستی یکی دیگر از دلایل استفاده آن ها در صنایع و کارخانجا ت می باشد. برخی از محصولات دارای وزن بالا و حجم زیاد می باشند و جهت درج اطلاعات متغیر تیاز به جت پرینتر دستی دارند.

2 دیدگاه برای “جت پرینترهای دستی چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *