آموزش جت پرینتر دستی مدل DCN150

دستگاه تاریخ زن دستی

در این آموزش سعی داریم از صفر تا صد نحوه استفاده از جت پرینتر دستی مدل DCN150 را خدمت شما مشتریان گرامی ارائه دهیم:

معرفی قطعات داخل جعبه دستگاه

  1. دستگاه جت پرینتر دستی مدل DCN150
  2. کارتریج جوهر جت پرینتر (طبق سفارش مشتری)
  3. انکودر که روی بدنه دستگاه نصب گردیده است.
  4. قلم ال سی دی 
  5. یک عدد فلش مموری جهت ذخیره‌سازی و انتقال لوگو به دستگاه جت پرینتر 
  6. حلال شستشو کارتریج HP (طبق سفارش مشتری)
  7. شارژ دستگاه جت پرینتر دستی مدل DCN150
  8. باطری دستگاه ۱۶٫۸ ولت 
  9. اورینگ و کلید خاموش روشن یدکی
  10. جعبه یا باکس فلزی دستگاه و قطعات 
  11. غلتک و اورینگ که روی بدنه دستگاه نصب گردیده است.
  12. شابلون فلزی جهت تنظیم دقیق چاپ روی محصول 

در این ویدیو تنظیمات سیستم آموزش داده می شود. در این قسمت می توانید زبان منو ها را تغییر دهید. تاریخ و ساعت کاری سیستم در این قسمت تعیین می شود. ولتاژ و عرض پالس کارتریج در این بخش مشخص می شود. برای کارتریج های پایه حلال ولتاژ ۸٫۸ ولت و عرض پالس ۱٫۸ می باشد. برای کارتریج های پایه آب عرض پالس ۲٫۵ است. تعیین ولتاژ بسیار مهم است، اگر ولتاژ بیش از اندازه باشد کارتریج آسیب می بیند. اگر ولتاژ کم باشد کیفیت چاپ پایین می آید. در قسمت کالیبرسیون صفحه می توانید تاچ صفحه نمایش را مجدد تنظیم کنید.

دستگاه جت پرینتر دستی مدل DCN 150، دارای کاربری ساده و راحتی می باشد. هر فردی براحتی می تواند کار با دستگاه بیاموزد و از آن استفاده کند. نوشتن متن پیام مانند نوشتن در برنامه WORD است. صفحه نمایش رنگی و لمسی و قلم باعث شده براحتی پیام دلخواه خود را بنویسید و بصورت دائمی در حافظه دستگاه ذخیره کنید. منو تنظیمات دستگاه دارای زبان های مختلف مانند فارسی، انگلیسی، عربی و غیره می باشد در نتیجه هر فردی بدون هیچ مشکلی می تواند با جت پرینتر چاپ کند.

ویدیو آموزشی نوشتن متن پیام در جت پرینتر دستی DCN 150


با دستگاه جت پرینتردستی مدل DCN 150 می توانید لوگو و تصویر مانند علامت استاندارد، سیب سلامت، لوگو شرکت و غیره را به راحتی چاپ کنید. باید فرمت فایل bmp باشد، فایل تصویر را با کمک USB می توان به دستگاه منتقل کرد.

می توان انواع بارکد میله ای و بارکد های دوبعدی QRCODE را چاپ کرد. همچنین می توانید QRCODE متغییر چاپ کنید. برای مثال با کمک این قابلیت می توان بر روی هر محصول کد منحصر بفردی چاپ کرد.

بعد از نوشتن پیام می توانید فایل پیام را ذخیره کنید. ذخیره بیش از ۱۰٫۰۰۰ فایل در حافظه دستگاه امکان پذیر است.

در این قسمت تنظیمات چاپ آموزش داده می شود. در حالت جت پرینتر دستی روش محرک باید ماشه اصلی باشد. امکان تغییر جهت چاپ وجود دارد. در حالت رو به جلو، اپراتور باید دستگاه را از چپ به راست حرکت دهد. در حالت معکوس، دستگاه باید از سمت راست به چپ حرکت کند تا پیام درست چاپ شود. سرعت چاپ در جت پرینتر های دستی غیرفعال است. در جت پرینتر دستی بهتر است تاخیر چاپ صفر باشد. ضرب همزمان کشیدگی چاپ را تعیین می کند. چاپ مقیاس خاکستری، درجه رنگ را تغییر میدهد. این مقیاس می تواند عددی از ۱ الی ۵ باشد. هرچه مقدار بزرگ تری در نظر گرفته شود، چاپ پر رنگ تر می شود.

کارتریج های جوهرافشان دارای دو ردیف نازل هستند. هنگام چاپ فقط یکی از کانال های کارتریج فعال است. در قسمت تنظیمات چاپ، می توانید نوع کانال را انتخاب کنید.

شفت انکودر یک قطعه الکترونیکی است که سرعت را می سنجد. اگر سرعت دست کاربر تغییر کند ابعاد چاپ ثابت می ماند.

در این قسمت منو چاپ آموزش داده می شود.

در دستگاه جت پرینتر دستی برای چاپ از یک منبع جوهر به نام کارتریج استفاده می شود. نحوه استفاده و جایگذاری کارتریج بسیار مهم است. اگر از کارتریج بصورت اشتباه و نادرست استفاده شود، برد الکترونیکی آسیب می بیند و کارتریج غیرقابل استفاده می شود. همچنین ممکن است نازل ها دچار گرفتگی شوند و کارتریج نیاز به احیا داشته باشد.
در صورتی که بدنه و برد کارتریج سالم باشد می توان آن را شارژ کرد. توجه داشته باشید با هر بار شارژ کیفیت چاپ پایین می آید. فرآیند شارژ دشوار نیست ولی حساس است و نیاز به دقت بالایی دارد.


دستگاه جت پرینتر دستی مدل DCN 150 دارای صفحه نمایش لمسی می باشد. گاهی ممکن است کالیبراسیون مانیتور بهم بریزد. برای مثال روی دکمه ای کلیک می کنید ولی انتخاب نمی شود یا دکمه دیگری باز می شود. با کمک ویدیو آموزشی زیر می توانید تاچ ال سی دی را مجدد تنظیم کنید و دستگاه را کالیبره کنید.

شابلون مانند یک راهنما عمل می کند. با کمک شابلون اپراتور می تواند به راحتی رو محصولات چاپ کند. در ویدیو زیر نحوه استفاده از شابلون دستگاه های جت پرینتر دستی آموزش داده شده است.

مراحل استفاده از دستگاه جت پرینتر دستی مدل DCN 150:

  1. ابتدا باطری دستگاه را در پایین دسته و در جای مخصوص باطری قرار دهید.
  2. دستگاه را به وسیله شارژر باطری دستگاه به مدت زمان ۶۰ دقیقه شارژ نمایید.
  3. کارتریج جوهر داخل جعبه را برداشته و در پوش پلاستیکی روی کارتریج را بر می داریم. سپس نازل ها ی کارتریج را روی یک عدد دستمال کاغذی به آرامی میکشیم تا جوهر روی نازل ها تمیز گردد.
  4. کارتریج جوهر را به آرامی داخل محفظه مخصوص کارتریج دستگاه قرار می دهیم. توجه نمایید این کار را با دقت انجام دهید زیرا ممکن است با بی احتیاطی هنگام قرار دادن کارتریج داخل دستگاه موجب صدمه زدت به برد روی کارتریج شوید.
  5. بعد از قرار دادن کارتریج جوهر جت پرینتر داخل دستگاه میتوانید دستگاه را توسط دکه قرمز که روی بدنه دستگاهه قرار گرفته روش نمایید.
  6. دقت نمایید دستگاه حدود ۶ ثانیه زمان میبرد تا لود شود و اماده استفاده قرار گیرد.
  7. حال می توانید با نوشتن پیغام مورد نظر خود و ذخیره پیام روی دستگاه، عملیات چاپ زدن را آغاز نمایید. در صورت مشاهده ویدیو آموزش نحوه نوشتن پیغام برای دستگاه جت پرینتر دستی مدل DCN 150 اینجا کلیک نمایید.
  8. پس از اتمام کار با دستگاه جت پرینتر دستی مدل DCN150 میبایست دستگاه را ابتدا خاموش کنید وسپس کارتریج جوهر را از داخل دستگاه خارج نمائید ودر پوش کارتریج را حتماً ببندید. در صورت فراموشی و خارج نکردن کارتریج جوهر از دستگاه، کارتریج دچار خشک شدن میشود. سالم نگه داشتن در پوش کارتریج نیز بسیار مهم بوده و باعث جلوگیری از خشک شدن کارتریج و افزایش عمر مفید کارتریج میگردد.

 

0/5 (0 نظر)

9 دیدگاه برای “آموزش جت پرینتر دستی مدل DCN150

  1. اکبر مختارزاده گفته:

    سلام، من امروز دستگاه را تحویل گرفتم. کاتریج را که جاگذاری میکنم، گیره پشتی فیکس نمی شه. چکار کنم؟

  2. آرش مسعودی گفته:

    سلام
    با تشکر از محصول خوبتان و کاربری راحت آن و همینطور پشتیبانی عالی و …
    پیشنهادم این است که ویدیو های آموزشیتان قابلیت دانلود داشته باشد

    • داناکدنگار گفته:

      سلام ، سپاس از نظر و پیشنهاد شما.
      می توانید ویدیو ها را از کانال آپارات ما دانلود کنید.

  3. م.ر گفته:

    سلام با تشکر از محصول خوبتان
    ببخشید چجوری میتونیم روی دستگاه فونت های دیگه ای هم بریزیم تعداد فونت های دستگاه خیلی محدوده

    • داناکدنگار گفته:

      سلام ، ممنون از حسن نظر شما.
      دستگاه جت پرینتر دستی DCN150 قابلیت افزودن فونت ندارد.

  4. اشتراک‌ها: آموزش جت پرینتر اتوماتیک مدل +DCN150A - دانا کد نگار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *