انواع دستگاه تاریخ زن

انواع دستگاه تاریخ زن

انواع مختلف دستگاه تاریخ زن در صنعت بسته بندی

دستگاه تاریخ زن یا به زبان عامیانه، دستگاه قیمت زن در صنعت چاپ در مدل های دستی و اتوماتیک موجود است و به روش های مختلف می تواند اطلاعات لازم را در مورد محصولات مختلف در صنعت بسته بندی وارد کند.
عملکرد دستگاه های تاریخ زن متفاوت است ، به طوری که برخی از مدل های تاریخ زن از جوهرهای جامد و برخی دیگر از جوهرهای قابل مشاهده در گرما برای چاپ استفاده می کنند. در ادامه ما در مورد کاربردها و مزایای انواع دستگاه تاریخ زن بیشتر توضیح خواهیم داد.

دستگاه تاریخ زن چیست؟ 

دستگاه تاریخ زن می تواند اطلاعات مشخص شده را در مدت زمان کوتاهی روی سطوح مختلف چاپ کند. اما همچنین باید توجه داشت که ثبت اطلاعات با دستگاه تاریخ دستی فقط در سطوح صاف قابل انجام است.
تاریخچه دستی زنان به عنوان یکی از ملزومات و تجهیزات بسته بندی، دارای ساده‌ترین مدل در بین دستگاه های تاریخ زن است. تاریخ زندست ساز از فن آوری های قدیمی و اساسی برای چاپ استفاده می کنند. دستگاه های تاریخ دستی از جوهرهای جامد در مدل های ساده و جوهرهای حرارتی در مدل های پیشرفته‌تر استفاده می کنند.

نحوه کار ماشین تاریخ دستی بسیار ساده است. این دستگاه دارای جعبه نامه است که باید حروف را بر اساس کلمات و اعداد مورد نیاز متن اصلی و سپس با قرار دادن محصول در جلوی چاپگر روی الگوهای تاریخ زن قرار دهید.؛ با چاپ حروف روی روبان اهرم دستگاه و تاریخ زن را فشار دهید و در آخر اطلاعات روی بسته بندی محصول را ثبت کنید. تاریخ زن اسپری حرارتی را با جوهر گرم شده روی محصول پخش می کنند و مدل های دیگر از فشار برای چاپ جوهر جامد استفاده می کنند.

شما نمی توانید آرم و بارکد را با تاریخ زن دستی چاپ کنید. همچنین، تاریخ زن دستی می تواند اطلاعات محصول را حداکثر در ۳ خط چاپ کند.
همانطور که قبلاً ذکر شد، یک دستگاه تاریخ زن برای چاپ اطلاعات محصول، که ماده مصرفی این دستگاه است، به ریبون نیاز دارد. ریبون نواری سیاه است که حروف روی آن چاپ شده و یکی از لوازم بسته بندی است که عمدتا خریداری می شود.

انواع دستگاه های تاریخ زن

 

در این قسمت شما را با انواع دستگاه تاریخ زن آشنا خواهیم کرد:


دستگاه تاریخ زن دستی


یکی از انواع دستگاه تاریخ زن، دستگاه تاریخ زن دستی میباشد. دستگاه های تاریخ دستی از دسته هایی برای ضبط چاپ استفاده می کنند. در این مدل ها معمولاً اطلاعات چاپ شده به صورت قالب در زیر دستگاه قرار می گیرد و پس از قرار دادن محصول در جلوی قسمت چاپ، دسته دستگاه را فشار می دهید. فشار وارد شده به علاوه حرارت یا جوهر جامد باعث ثبت اطلاعات روی محصول می شود.

تاریخ زن نیمه اتوماتیک


یکی از انواع دستگاه تاریخ زن دستگاه تاریخ زن نیمه اتوماتیک است که عملکرد دستگاه تاریخ زن نیمه اتوماتیک مشابه دستگاه تاریخ زن دستی است. تنها تفاوت این دو مدل در اهرم تاریخ زن نیمه اتوماتیک است که با پدال برقی جایگزین شده است.
به این ترتیب اپراتور فقط با فشار پا دستور چاپ را به دستگاه تاریخ زن می دهد و دستگاه بدون نیاز به فشار دستی به طور خودکار چاپ می کند. میزان تولید و سرعت عملکرد تاریخ زن نیمه اتوماتیک بسیار بیشتر از تاریخ زن دستی است.

دستگاه تاریخ زن حرارتی


یکی از انواع دستگاه های تاریخ زن، دستگاه تاریخ زن حرارتی می باشد. بیشتر مدل های جدید تاریخ زن از گرما برای چاپ استفاده می کنند. در طول زمان، از لیزر و جوهر افشان برای گرم کردن جوهر برای قرار دادن جوهر در سطوح مختلف استفاده کرده اند.

دستگاه تاریخ زن اتوماتیک


یکی از انواع دستگاه تاریخ زن دستگاه تاریخ زن اتوماتیک است که کارخانه های صنعتی و بسته بندی استفاده می شود. در تعداد زیادی از تولیدات، معمولاً از دستگاه تاریخ اتوماتیک برای چاپ تاریخ و سایر اطلاعات محصولات استفاده می شود. دستگاه تاریخ زن اتوماتیک معمولاً به عنوان مکمل خط بسته بندی محصول مورد استفاده قرار می گیرد و می تواند اطلاعات نهایی را به خوبی روی محصول چاپ کند.

عملکرد دستگاه تاریخ زن اتوماتیک بسیار آسان تر و حرفه ای تر از تاریخ زن دستی و نیمه اتوماتیک است. دستگاه های اتوماتیک به عنوان دستگاه تاریخ زن غلتک دار یا دستگاه تاریخ زن رومیزی در خط تولید محصول نصب می شوند و محصول با استفاده از نوار نقاله در جلوی دستگاه چاپ، چاپ می شود. اطلاعات چاپ شده قبلاً به دستگاه تاریخ زن وارد شده و با قرار دادن محصول در جلوی دستگاه، عملیات چاپ با سرعت بالا انجام می شود.

دستگاه تاریخ زن الکترونیکی دستی


نسل جدید دستگاه های تاریخ زن مدل های دستی الکترونیکی هستند. این مدل ها در تاریخ زن دستی و نیمه اتوماتیک نسل جدیدی هستند که تفاوت عمده ای با مدل های اتوماتیک دارند و این قابلیت حمل آنها است. دستگاه های اتوماتیک تاریخ زن از سیستم های الکترونیکی برای ضبط اطلاعات چاپی استفاده می کنند و به آنها تاریخ زن جوهر افشان یا تاریخ زن لیزری نیز گفته می شود.

عملکرد دستگاه تاریخ زن دستی الکترونیکی نیز بسیار ساده است. پس از مشخص کردن متن، دستگاه را در مکان مورد نظر قرار داده و کلید چاپ را فشار دهید. برخی از مدل ها نیز سرعت بالاتری دارند و به محض اینکه روی سطح قرار گرفتند شروع به چاپ می کنند.

کاربرد انواع دستگاه تاریخ زن

کاربرد دستگاه تاریخ زن


اصلی ترین کاربرد دستگاه تاریخ زن در صنعت بسته بندی است. تاریخ زن برای چاپ اطلاعات تولید و تاریخ انقضا، سری ساخت و غیره بر روی محصولات مختلف استفاده می شود. در بعضی از مکان ها، که نیاز به ثبت دائمی اطلاعات دستگاه ها، دیوارها و سایر فضاها دارد، می توان از دستگاه تاریخ زن نیز استفاده کرد.

در خطوط تولید، به ویژه خطوط تولید صنایع غذایی، و برای تکمیل فرآیند بسته بندی محصولات، از ماشین های تاریخ زن به طور گسترده استفاده می شود.

مزایای استفاده از انواع دستگاه تاریخ زن

تنوع زیاد مدل های مختلف دستگاه تاریخ زن باعث می شود دست شما کاملاً در انتخاب و خرید دستگاه تاریخ زن مناسب و مورد نیاز آزاد باشد.
مدل های جدید تاریخ زن می توانند عملیات چاپ را در تمام سطوح با سرعت مناسب انجام دهند ، که استفاده از دستگاه ارائه شده در هر شرایط را آسان می کند.
انواع جدید تاریخ زنان همراه با استفاده از فن آوری های جدید در مصرف انرژی و جوهر نیز بسیار مناسب است. بیشتر مدل ها علاوه بر مصرف برق یا باتری کم ، برای استفاده از انواع جوهرها به بهینه ترین شکل ممکن طراحی شده اند.

همه مدل های تاریخ زن می توانند از جوهرهایی با رنگ های مختلف استفاده کنند. تنوع در استفاده از جوهر این امکان را فراهم می کند که طرح و شکل خاصی به محصولات داده شود و محصول آنها با سایر محصولات موجود در بازار متمایز شود.
تاریخ زن های اتوماتیک جدید امکان اتصال به رایانه و چاپ آنلاین و خودکار را دارند.

اگر به اطلاعات بیشتری در مورد دستگاه تاریخ زن نیاز دارید ، با دانا کد نگار تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *