واشر سیل القایی

واشر سیل القایی

واشر سیل القایی همان درزگیر، درپوش و واشری است که برای آب بندی و محافظت از محتویات داخل بطری و قوطی ها استفاده می شود. این نوع واشر ها و درپوش ها از انتقال هوا، رطوبت، آلودگی به داخل و یا خارج بطری همچنین ریخت و ریز محتویات محصول، جلوگیری می کنند. انواع مختلفی واشر سیل القایی وجود دارد که کاربرد های بسیار متنوعی نیز دارد.علاوه بر درب، از واشر سیل القایی به عنوان در پوشی برای حفاظت بیشتر محتویات بطری ها و ظروف پلاستیکی استفاده می شود. به عنوان مثال برای درزگیری و جلوگیری از عبور هوا و گازها به داخل بطری از واشر سیل القایی می توان استفاده کرد. واشر های سیل القایی انواع مختلفی دارند. برخی از مدل های واشر سیل القایی برای جلوگیری از نشت و پس دادن محتویات داخل بطری نیز بسیار مناسب اند.

همانطور که گفتیم واشر سیل القایی به عنوان درزگیری برای نگهداری محصولات آرایشی، بسته بندی مواد غذایی و همچنین مایعاتی که ممکن است از ظروف مورد نطر نشتی داشته باشند بسیار مناسب است. مواد خطرناک مانند مایعات خودرو و سایر محصولات همچنین برای ایمنی بیشتر ممکن است به چیزی بیش از درپوش نیاز داشته باشند. سیل کردن یک روش مؤثر برای حفظ طراوت، جلوگیری از نشت و نشان دادن شواهد واضح از دستکاری است.

انواع واشر سیل القایی

آلومینیوم مقوا سیل در دو نوع مقوا سیل جداشونده و جدانشونده با ضخامت‌های متفاوت ، مقاوم و ضد خورندگی مخصوص انواع ظروف pet, pe, pp, ps, pvc, شیشه مناسب جهت مصارف دارویی، غذایی، صنعتی و کشاورزی عرضه می شود. مقواسیل جداشونده بعد از عملیات سیل مقوا از سیل جدا می شود و در درب قرار میگیرد (جهت آببندی بهتر)، و نوع جدانشونده بعد از عملیات سیل روی آلومینیوم روی ظرف باقی می ماند. در ظروف PE معمولا از سیل پشت فوم و مقوا دار جهت انجام عملیات سیل و آب بندی بهتر استفاده می گردد.

واشر سیل القایی

آلومینیوم سیل شیشه

واشر سیل القایی شیشه یکی از مهم ترین انواع واشر سیل است که برای درپوش بسته بندی های شیشه ای مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع واشر سیل به صورت های مقوا سیل شیشه – فوم سیل شیشه و سیل تک لایه می باشند. در نوع مقوا سیل شیشه، بعد از عملیات سیل، بخش آلومینیومی روی ظرف و مقوا داخل درب قرار می گیرد، که در صورت برداشتن آلومینیوم روی ظرف، مقوا نیز نوعی آب بند به حساب می آید. در نوع فوم سیل شیشه، بعد از عملیات همانند مقواسیل، فوم داخل درب و آلومینیوم روی ظرف، ظرف را پلمپ می کند. در نوع تک لایه بخش آلومینیوم ظرف را سیل می کند. واشر القایی دارای مزایای زیادی می باشد، از نشت در حین دست زدن و نگهداری آن جلوگیری می کند، از ورود هوا به داخل بطری جلوگیری می کند، عمر مفید محصولات را بهبود افزایش می دهد و رضایت مشتری را به همراه دارد.

فوم آب بند

فوم آب بند PE با ضخامت متفاوت برای آب بندی انواع ظروف بکار گرفته می شود. این فوم داخل درب قرار می گیرد و از نشت مواد جلوگیری می نماید. این نوع فوم در صنایع مختلف، مصارف بهداشتی، سمی، صنعتی و غیره کاربرد دارد. فوم آب بند PE در دو نوع دارویی و غیردارویی با ضخامت های متفاوت جهت آب بندی انواع ظروف بکار گرفته می شود. این فوم ها در صنایع مختلف، مصارف بهداشتی، سمی، صنعتی و غیره کاربرد داشته، داخل درب قرار گرفته و مانع نشت مواد می شوند.

واشر فوم سیل

آلومینیوم سیل تک لایه

همانطور که می‌دانید برای پلمپ و پوشش دهی بطری و شیشه ها به واشر سیل القایی نیاز دارید. واشر سیل القایی تک لایه یکی از کاربردی ترین انواع سیل های القایی می باشد.

این واشر سیل مخصوص انواع ظروف pet, pe, pp, ps, pvc ، مقاوم در برابر حلال و خورندگی ها بوده و در مصارف غذایی، دارویی ،بهداشتی و صنعتی کاربرد دارد. این واشر سیل به‌صورت چاپ دار و بدون چاپ در دو نوع آسان بازشو و سخت بازشو زبانه‌دار و بدون زبانه ارائه می گردد. وجود زبانه در واشر سیل های تک لایه موجب سهولت بیشتر در امر باز کردن پلمپ گشته و بر خلاف تک لایه های بدون زبانه نیازی به استفاده از جسم تیز مانند چاقو جهت باز کردن پلمپ نیست.

واشر سیل عبور دهنده گاز

واشر سیل ونت دار یا همان واشر سیل عبور دهنده گاز موجب انتقال گاز درون محصول می گردد و همچنین مانع در برابر عبور مایع و رطوبت می باشد.

واشر فوم سیل

در دو نوع فوم سیلجداشونده وجدانشوندهدر انواع مقاوم و ضد خورندگی مخصوص انواع ظروفpet, pe, pp, ps, pvc مناسب جهت مصارف صنعتی مانند روغن، ضد یخ و بهداشتی مانند شوینده ها، و کشاورزی مانند سم و کودها عرضه می شود. در فوم سیل های جداشونده بعد از عملیات سیل، بخش آلومینیومی از فوم جداشده دهانه ظرف را پلمپ و فوم درون درب باقی می ماند. فوم داخل درب نقش آب بند ظرف را ایفا می کند. در نوع فوم سیل جدا نشونده، فوم و پوشش آلومینیومی از یکدیگر جدا نشده و همزمان دهانه ظرف را پلمپ می کند. برای باز کردن پلمپ می بایست فوم و سیل آلومینیومی را همزمان از دهانه ظرف جدا کند.

مواد به کار رفته در واشر سیل القایی فوم دار معمولا از فوم پلی استرن است. همچنین لازم به ذکر است که برخی دیگر از واشر های سیل القایی فوم دار توانایی نگهداری مایعات را نیز دارند و در برابر اسید، الکل، روغن، مواد آرایشی و همچنین مواد قلیایی مقاوم اند.

واشر سیل دسته دار

واشر سیل دسته دار

واشر سیل دسته دار یا lift & peel به واشر سیل هایی گفته می شود که دارای یک دسته مقاوم برروی واشر بوده که برداشتن سیل از دهانه ظرف را سهولت می بخشد. این واشر سیل مخصوص انواع ظروف pet, pe, pp, ps, pvc مقاوم در برابر حلال و خوردگی ها بوده و در مصارف غذایی، دارویی، بهداشتی و صنعتی کاربرد دارد. این واشر سیل به صورت چاپدار و بدون چاپ ارائه می گردد.

شرکت دانا کد نگارتولید کننده و ارائه دهنده انواع جت پرینتر ها و دستگاه های لیبل چسبان صنعتی

برای اطلاعات بیشتر با مشاوران ما تماس بگیرید.

۰۲۱-۸۸۶۱۳۲۶۰ ۰۹۱۲۴۷۰۹۱۴۹ ۰۹۱۲۹۵۸۵۸۲۳ ۰۹۱۲۹۵۸۵۷۹۹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *