جت پرینتر و تاریخ زن محصولات آرایشی و بهداشتی

تاریخ زن لوازم آرایشی

درج تاریخ بر روی محصولات مختلف به ویژه آرایشی، مواد غذایی، دارویی و بهداشتی، بخشی مهم و ضروری از صنایع تولیدی مختلف است و یکی از بارزترین حقوق مصرف کنندگان به حساب می آید. دستگاه تاریخ زن محصولات آرایشی وظیفه درج تاریخ روی بسته بندی محصولات را دارد.
دستگاه تاریخ زن شامل طیف وسیعی از ماشین هاست که تاریخ را روی محصولات مختلف حک می کند. از تاریخ زن های دستی تا تاریخ زن های پیشرفته مانند جت پرینتر CIJ در دسته ماشین آلات چاپ قرار میگیرند.

دستگاه های تاریخ زن به طور گسترده در صنایع آرایشی و بهداشتی استفاده می شوند. در واقع هیچ یک از محصولات آرایشی و بهداشتی نباید بدون تاریخ تولید به بیرون عرضه شوند. بنابراین علاوه بر به کار گیری دستگاه تاریخ زن در صنایع آرایشی و بهداشتی استفاده از این دستگاه ها در صنایع دیگر نیز اجتناب ناپذیر است.

تاریخ زن صنعتی و اتوماتیک محصولات آرایشی

از دستگاه تاریخ زن برای درج تاریخ روی بسته بندی محصولات آرایشی استفاده می شود. در واحد هایی که به سرعت و حجم تولید بالایی نیاز دارند، از ماشین های تاریخ زن صنعتی استفاده می شود. سرعت بالای این دستگاه ها به همراه قابلیت چاپ اطلاعات زیادی از جمله تاریخ تولید و انقضا، انواع کد و آرم، باعث شده است که دستگاه های تاریخ زن صنعتی به جت پرینتر معروف شوند.

 

دستگاه تاریخ زن حرارتی محصولات آرایشی

در دستگاه تاریخ زن حرارتی از ریبون با رنگ های مختلف برای چاپ روی کیسه های پلاستیکی، پاکت، فویل، لیبل، مقوا و غیره استفاده می شود.
قیمت مناسب و کاربرد آسان این نوع تاریخ زن باعث استفاده بیش از حد این محصول دستی و حرارتی در واحد های تولیدی با حجم کم شده است. این دستگاه برای چاپ بر روی بسته های سلفونی و انعطاف پذیر مناسب است مانند بسته بندی دستمال کاغذی اقتصادی.

نحوه عملکرد:

حروف و اعداد در یک شابلون مخصوص چیده شده و در زیر دستگاه نصب می شوند، ریبون نیز در جای خود نصب شده و زیر شابلون حروف قرار می گیرد. بعد از گرم شدن دستگاه، هر بار دستگیره دستگاه پایین می آید ، قیمت و تاریخی که در الگو نشان داده شده روی بسته بندی مهر می شود.
این چاپ ترکیبی از فشار و گرما و تأثیر نوار بر روی بسته بندی است. بنابراین، این نوع دستگاه را دستگاه تاریخ زن حرارتی مکانیکی می نامند.

حروف این تاریخ زن از جنس برنج به عرض ۳ میلی‌متر است و می تواند سه خط را همزمان چاپ کنند.
با فشار دادن اهرم دستگاه تاریخ زن محصولات آرایشی، می توان قبل از قرار دادن محصول در پوشش محافظ بسته، تاریخ را به‌صورت دستی تنظیم کرد. لازم به ذکر است که می توان از ماشین های تاریخ زن با فونت های مختلف برای چاپ استفاده کرد.

دستگاه جت پرینتر برای چاپ روی جعبه دستمال کاغذی

چاپ تاریخ تولید و انقضا بر روی بسته بندی های بهداشتی بسیار اهمیت دارد. چاپگر های مختلفی هستند که قابلیت چاپ بر روی بسته بندی دستمال کاغذی را دارند. برای مثال جت پرینتر های دستی جوهرافشان به راحتی می توانند بر روی جعبه دستمال کاغذی برای مثال جعبه های مقوایی یا جعبه های لوکس با روکش سلفونی چاپ کنند. حتی بر روی بسته بندی های سلفونی دستمال های اقتصادی می توانند هر اطلاعاتی را درج کنند. در ویدیو زیر نمونه چاپ دستگاه جت پرینتر دستی دانا کد نگار بر روی بسته بندی های سلفونی دستمال کاغذی نشان داده شده است.

دستگاه تاریخ زن غلتکی محصولات آرایشی

تاریخ زن غلطکی

سرعت بالای دستگاه تاریخ زن و آسان بودن کار با آن و هزینه تعمیر و نگهداری کم به لطف سه کارکرد آن (کنترل دستی، کنترل تایمری و پدال پا برای چاپ) باعث محبوبیت آن در واحد تولید شد.
از تاریخ زن غلتکی نیمه اتوماتیک برای چاپ تاریخ تولید، تاریخ انقضا، سری تولید، قیمت و وزن محصولات آرایشی استفاده می شود، که بسته به نیاز مصرف کننده در انواع و قیمت های مختلف ارائه می شود.

هنگام خرید دستگاه تاریخ زن محصولات آرایشی باید به چه نکاتی توجه کرد؟

  1. اولین چیزی که برای خریدار مهم است، قیمت این دستگاه است. مراقب باشید با قیمت خیلی بالا خرید نکنید. همچنین، با قیمت خیلی پایین نیز خرید نکنید. شما می توانید بهترین قیمت و بهترین کیفیت را در شرکت ما پیدا کنید. برای مشاوره و خرید با ما تماس بگیرید.
  2. اگر این دستگاه دارای گارانتی باشد، قطعاً از کیفیت بالاتری برخوردار خواهد بود. حتی اگر خراب شود مشکلی نخواهید داشت
  3. امروز به دلیل مشکلات موجود در کشور و تحریم ها، دستگاه تاریخ زن محصولات آرایشی تولید داخل بهترین انتخاب هستند. زیرا از سازنده داخلی هم گارانتی و هم پشتیبانی دریافت می کنید
  4. سبک بودن تاریخ زن محصولات آرایشی است. در صورت سنگین بودن، اپراتور خسته می شود. در این حالت، دقت اپراتور نیز کاهش می یابد.
  5. طراحی صحیح دستگاه تاریخ زن محصولات آرایشی به صورت قابل حمل است. اگر بدنه خوبی داشته باشد، هنگام در دست گرفتن آن باعث خستگی و ناراحتی دست ما نمی شود.
  6. با فروشنده صحبت کنید تا جوهر تاریخ زن را شارژ کند تا در صورت تمام شدن جوهر مشکلی نداشته باشید.

نتیجه گیری

دستگاه تاریخ زن آرایشی

دستگاه تاریخ زن دستی کوچک جهت درج تاریخ تولید و انقضا و قیمت محصول است.
شما می توانید با استفاده از دستگاه های تاریخ زن بر روی آب معدنی، بطری ها، داروها، مواد آرایشی، غذایی و اقلام مورد نیاز مانند تاریخ انقضا و تاریخ تولید و قیمت را چاپ کنید.
این دستگاه دو نوع است: نوع اول جوهر جامد و نوع دوم حرارتی ریبونی است. در تاریخ دستگاه تاریخ زن حرارتی و دستی ، همانطور که در بالا ذکر شد ، از ریبون برای چاپ استفاده می شود. در این مدل ، برداشت بدون چسبندگی خواهد بود. پس از شستشو به سرعت از بین نمی رود و دوام دارد.
در مدل های جوهر جامد، از همان جوهر خشک برای حک کردن تاریخ استفاده می شود. در این دستگاه به حلال جوهر نیاز نداریم. جوهر خشک در انواع رنگ ها مانند سیاه و قرمز موجود است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *