انواع جت پرینتر برای چاپ روی بطری

چاپ روی بطری

دستگاه جت پرینتر بهترین نوع چاپگر برای چاپ اطلاعات مغییر مانند تاریخ تولید و انقضا و قیمت و غیره روی محصولاتی چون بطری است. یکی از امکانات و ویژگی های جدید جت پرینترها، امکان درج اطلاعات بر روی سطوح منحنی با سطح مقطع گرد مانند سطح بطری از جنس شیشه، پلاستیک و فلز می باشد. چاپ بر روی بطری با جنس های مختلف که برای مصارف گوناگون وجود دارند باید با دقت خاصی انجام شود. بطری های شیشه ای و یا پلاستیکی دارای سطح نفوذ ناپذیر هستند. این ویژگی باعث می شود جوهر به خوبی جذب نشود. به همین دلیل چاپ بر آنها کمی چالش برانگیز است و باید کار چاپ بر روی آنها با توجه به محتویات درون بطری کاملاً با دقت انجام شود. علاوه بر آن باید کاملا دقت شود که خطایی بر روی این بطری ها به وجود نیاید، زیرا باعث تحمیل هزینه های گزاف به تولیدکنندگان می شود. در این مطلب کاربرد انوع جت پرینتر بر روی بطری از جنس شیشه و پلاستیک بررسی می شود. جت پرینتر ها برای چاپ روی محصولاتی مثل بطری فلزی، پت PET، پلی اتیلن PP، بطری آب میوه و آب معدنی، چاپ روی در بطری کاربرد دارد.

جت پرینتر دستی جهت چاپ روی بطری

جت پرینترهای دستی به دلیل وزن سبک و قابل حمل بودن، برای چاپ اطلاعات متغیر مانند تاریخ تولید و انقضا و غیره روی بطری استفاده می ‌شوند. این نوع جت پرینترها از جوهرهایی استفاده می کنند که به سرعت خشک می شوند، به همین دلیل توانایی چاپ در سطوح غیرقابل نفوذ مانند شیشه، فلز، پلاستیک را دارند. استفاده از چاپگر های دستی نیازمند کنترل توسط دست اپراتور هستند. به همین دلیل از جت پرینتر دستی برای صنایعی که حجم تولیدات آن ها پایین می ‌باشد. و دارای تیراژ کم (حدود ۲۰۰۰ – ۲۵۰۰)، استفاده می شود. در کل جت پرینتر های دستی نسبت به سایر دستگاه ها ارزان قیمت تر هستند. در این ویدیو نمونه چاپ جت پرینتر دستی مدل DCN 150 روی بطری شیشه ای را مشاهده می کنید.

جت پرینتر اتوماتیک جهت چاپ روی بطری:

جت پرینترهای اتوماتیک، از انواع جت پرینتر های صنعتی هستند. دستگاه جت پرینتر اتوماتیک در خطوط تولیدی که تیراژ بالا دارند استفاده می‌شود. این چاپگرهای دستی قادرند روزانه بر هزاران بطری اطلاعاتی چون تاریخ تولید و انقضا را چاپ کنند.در این ویدیو نمونه چاپ جت پرینتر اتوماتیک مدل +DCN 150 A روی بطری پلاستیکی از جنس پت را مشاهده می کنید.

جت پرینتر CIJ روی بطری:

جت پرینتر های CIJ یا جوهر افشان پیوسته (Continuous Inkjet) ، یکی از بهترین چاپگر ها برای کدگذاری روی انواع مختلفی از محصولات است. سیستم پمپاژی که در این دستگاه وجود دارد، امکان چاپ بر روی محصول تا فاصله ۵ سانتی متری را هم فراهم می کند. بنابراین برای بطری های که دارای سطوح فرو رفته هستند، دستگاه CIJ مناسب تر است. جوهر های استفاده شده در CIJ پایه حلال هستند و باعث می شود جوهر سریع خشک شود. نوع طراحی CIJ باعث می شود چاپ روی سطوح نفوذ ناپذیر مثل شیشه و پلاستیک و فلز راحت تر انجام شود. این دستگاه برای خطوط تولیدی مناسب است که تیراژ بالایی (بیشتر از ۱۰۰۰۰ عدد در روز) دارند.

محصولات مرتبط

شرکت دانا کد نگار تولید کننده و ارائه دهنده انواع جت پرینتر ها و دستگاه های لیبل چسبان صنعتی برای اطلاعات بیشتر با مشاوران ما تماس بگیرید.۰۲۱۸۸۶۱۳۲۶۰        09124709149        09129585823       09126899278

2 دیدگاه برای “انواع جت پرینتر برای چاپ روی بطری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *