آموزش نگهداری از کارتریج جت پرینتر

کارتریج اچ پی HP

در این مطلب به شما استفاده درست و روش نگهداری از کارتریج جوهر جت پرینتر را آموزش داده می شود. استفاده صحیح از کارتریج باعث افرایش طول عمر کارتریج می شود و می تواند از خسارت به تولیدکنندگان جلوگیری کند. حال اینکه ما جت پرینتر دستی داشته باشم و یا جت پرینتر اتوماتیک فرقی ندارد و در هر دو دستگاه جت پرینتر میباست از کارتریج جوهر جت پرینتر مراقبت کنیم.

در این آموزش ما نکاتی را برای شما بیان می کنیم که بسیار مفید می باشد و حاصل چندین سال تجربه ما در زمینه جت پرینتر های صنعتی می باشد.به این نکته توجه کنید که این آموزش برای جت پرینترهایی می باشد که از کارتریج های جوهر اچ پی HP استفاده می کنند.

روش نگهداری درست از کارتریج جوهر

  • کارتریج  را باید تا قبل از استفاده در کیسه  وکیوم و پلمپ شده آن نگهداری کنید.
  • هموراه کارتریج را طوری قرار دهید که نازل ها به سمت پایین نباشد.
  • بهتر است هر چند روز یکبار از کاتریج استفاده شود تا از خشک شدن جوهر جلوگیری کنیم.
  • کارتریج را محکم تکان ندهید.
  • پس از استفاده از جوهر درپوش آن را حتما روی کارتریج قرار  دهید.
  • بعد از هر بار استفاده از جوهر آن را از دستگاه جت پرینتر خارج کنید.

روش تمیز کردن نازل کارتریج

برای تمیز کردن کارتریج از دستمال کاغذی استفاده کنید. جنس دستمالی که انتخاب می کنید مهم است به هیچ عنوان از پارچه های پرز دار و زبر استفاده نکنید. سر کارتریج را به سمت پایین نگه دارید کمی روی دستمال فشار دهید و به آرامی روی دستمال بکشید تا جوهر از نازل ها خارج شود. این کار از خشک شدن کارتریج جلوگیری میکند و باعث می شود چاپ تمیز تری داشته باشید.

محلول شستشو کارتریج برای باز کردن نازل های کارتریج استفاده می شود. گاهی جوهر در نازل ها خشک می شود و باعث گرفتگی آنها می شود در نتیجه چاپ دچار مشکل می شود برای مثال قسمت هایی از پیام چاپ نمی شود.

در ویدیو زیر نحوه استفاده از حلال شستشو کارتریج های جوهرافشان آموزش داده شده است.

قسمت های مختلف کارتریج جت پرینتر

  • بدنه یا کاست کارتریج

کاست کارتریج همان بدنه کارتریج می باشد که در دومدل پلاستیکی و فلزی توسط کمپانی اچ پی ارائه می شود. بدنه کارتریج جوهر در اصل پیکره اصلی کارتریج است.

  • درپوش کارتریج جوهر

در پوش کارتریج جوهر یک قطعه پلاستیکی شفاف که در کارتریج های مختلف امکان دارد متفاوت باشد. داخل در پوش یک قطعه با جنس ژلاتین وجود دارد. وظیفه یا کارایی درپوش کارتریج پوشش نازل ها یا هد کارتریج و همچنین جلوگیری از خشک شدن نازل ها و یا ضربه خوردن نازل ها می شود.

  • برد الکترونیکی و نازل های کارتریج

اگر دقت کرده باشین روی بدنه کارتریج های جت پرینتر یک بر اکترونیکی با رنگ مسی وجود دارد که وظیفه این برد دریافت اطلاعات از دستگاه جت پرینتر و انتقال آن ها به نازل ها جهت پرتاب قطرات جوهر و عملیات چاپ بر روی محصول می باشد. در نتیجه میبایست در حفظ و نگهداری برد کارتریج کوشا باشید تا خرابی به‌وجود نیاد.

  • مخزن جوهر کارتریج

داخل بدنه کارتریج های جت پرینتر اچ پی hp یک مخزن یا بهتر است بگوییم پاکت با جنس متالایز وجود دارد که وظیفه آن نگهداری از جوهر می باشد. داخل مخزن کارتریج جوهر میباست خلا باشد تا کارتریج چاپ دهد در غیر اینصورت جوهر از سر نازل ها ریزش میکند.

شرکت دانا کد نگار تولید کننده و ارائه دهنده انواع جت پرینتر ها و دستگاه های لیبل چسبان صنعتی

برای اطلاعات بیشتر با مشاوران ما تماس بگیرید.

۰۲۱۸۸۶۱۳۲۶۰        09124709149        09129585823       09129585799

0/5 (0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *